Ziemia sama z siebie wydaje bogaty plon, z którego od wielu tysięcy lat czerpie człowiek. Glina dla architektury jest materiałem wykończeniowym, a w szerszym kontekście także kulturotwórczym. W różnych regionach świata, na przestrzeni wieków była ona kształtowana według różnych form, struktur i nadawała wyrazu myśli twórczej człowieka. Określenie architektura ziemi, a dotyczy to także glinianych
Dawny wygląd pieca i wydajna technologia ogrzewania zostały odtworzone w najdrobniejszych szczegółach w naszej ostrzeszowskiej kaflarni. Stworzyliśmy klasyczne piece z kafli szamotowych! Praca rąk i włożone serce, sprawiają, że każdy piec jest wyjątkowy. Współpraca rzemieślników i artystów przyniosła efekty niezwykłej urody. Powrót do lat świetności kafli wyciskanych z masy szamotowej przybliża powolną atmosferę nieco bardziej
Nowe technologie zaskakują swoimi funkcjami i właściwościami. Czy mają jakieś znaki szczególne, jeśli porównać je z podobnymi w swojej klasie? Surowce naturalne przetworzone z zastosowaniem nowoczesnych technologii mogą mieć podobne cechy fizyczne, ale nic nie odda ducha natury. Bez względu czy to jest glina, czy diament. Natura jest zawsze oryginalna, niepowtarzalna i wyjątkowa. Jeden ze
Dachówka Heritage wyraźnie wyróżnia się pośród innych, trudno jej nie rozpoznać, choć na każdym dachu wygląda inaczej. Nigdy nie ma wątpliwości, że ma się do czynienia z produktem premium, ekskluzywnym. W ten sposób inwestorzy postrzegają też wykonaną robotę dekarską. Dachówka jest dziełem sztuki użytkowej, zaś dobry dekarz jest rzemieślnikiem i artystą w jednej postaci. Zadaszenie
Heritage dla inwestora jest doskonałym wyborem z punktu widzenia naturalnego pokrycia dachowego. W tej grupie są też gonty, łupki i strzechy. Dla ceniących oryginalny, ale i tradycyjny styl, efekt jest zawsze bardzo satysfakcjonujący. Ceramiczny dach jednak, zwłaszcza, jeśli dachówka jest ręcznie wytwarzana i wypalana w kręgowym piecu węglowym nie ma jednak równych sobie. Wyraz tego
Odczuwanie architektury jest bliskie odczuwaniu sztuki. Raz czujemy się dobrze z tradycyjną estetyką, innym razem potrzebujemy pobudzającej awangardy. Wybór projektu architektonicznego i wszelkich jego detali, gdy decydujemy się na budowę domu rodzinnego, będzie rzutował na nasze samopoczucie pod jego dachem. Trudno uniknąć truizmów rozważając wady i zalety różnych wyborów. Postawiłbym jednak akcent na jakość użytych
Oryginalne i piękne rzeczy powstają na styku dwóch rzeczywistości. Jak w połączeniu tradycji z nowoczesnością lub wyszukanej elegancji z prostolinijnością. Wtedy tworzy się nowa wartość, która czerpie z obu światów – sama pozostając mniej radykalną. Tak jest w architekturze i wielu sztukach pięknych. Nawiązania do stylu klasycznego stanowią punkt oparcia dla człowieka, który siłą rzeczy
Ostrzeszowska cegielnia „Budy” wyposażona we wspaniały hoffmannowski piec kręgowy opalany węglem od blisko trzech dekad na nowo wytwarza ceramikę architektoniczną. Ta XIX-wieczna fabryka została reaktywowana przez firmę rodzinną. Pod nazwą – Fabryka Ceramiki Budowlanej (FCB) wytwarza się tutaj dachówkę, płytki elewacyjne oraz płytki do wnętrz domów. Tradycyjna technologia produkcji i rzemiosło jest unikatem i powrotem
Budowa domu to wielkie wyzwanie. Każdy z nas chyba już słyszał, jeśli nie doświadczył tego osobiście, ile decyzji trzeba podjąć, ile zagadnień budowlanych poznać i zrozumieć, jak wiele terminów i fachowców zgrać w jednym projekcie pod tytułem „budowa domu rodzinnego”, aby na koniec cieszyć się życiem pod dachem tego wielkiego przedsięwzięcia, jakim jest dom. Dlatego
Od dawna używano prostych narzędzi do produkcji dachówki, ponieważ cała tajemnica tkwi w doświadczeniu i pracy rąk. Są to proste narzędzia do odcinania nadmiaru gliny z przygotowanego wcześniej bloku, narzędzie do wybijania „nosków” i marki dachówki oraz forma i odpowiedni piasek, który po rozgrzaniu w piecu nada dachówce, wyjątkowej barwy. W ostrzeszowskiej fabryce, blok uformowanej